Updated: Apr 6

A mai epizódban az ország egyedülálló és multikulturális, PTE Táncegyüttes névre hallgató, dance crew-ját vittem el egy interjúra és fotózásra.

Mivel a szalagavtó táncunkat a táncegyüttes művészeti vezetője, Beatrix Bánkyné Perjés, tanította be és az egyik osztálytársam, Lovász Lili, is tagja az együttesnek, ezér úgy döntöttem, hogy elhívom őkeg az egyik #ELviszlekEgyFotozsra epizódoba.

Rengeteget hülyéskedtünk, nevettünk a forgatás ideje alatt, így garantált volt a jó hangulat a fotózás során is.

Az interjú és a fotózás a Pécsi Tudoményegyetemen készült, a PTE Táncegyüttes próbatermében, Igazán kellmes hangulat vette körül a nagy falakat. Érezni lehetett a sok boldogságot és örömöt, miközben bejártam a táncosok próba termét.

Sok téma került szóba. Többek között szó volt a nemzetközi fellépésekről, országos díjakoról, a befogadásról és természetesen váltottunk néhány szót a táncegyüttes alapításáról is.

Nem is szeretnék többet elárulni, itt alul megtalálhatjátok a videót.

Nincs más dolgotok, mint rákattintani a lejátszás gombra és nézhetitek is az interjút.

Ezúton is meg szeretném köszönni a PTE Táncegyüttesnek az együttműködést. Nagy öröm volt számomra, hogy újból találkozhattam a volt szalagavatós tánctanárommal és újabb vidám egyéniségekkel.

Egy élmény volt elkészíteni ezt az interjút. Köszönöm skacok, hogy elfogadtátok a felkérésemet az #ElviszlekEgyFotozasra című sorozatomba.

A fotózás képeit meg tudjátok nézni az alábbi linken: https://www.luigidere.com/circo

Kedves követőim! Köszönöm, hogy ti is velem tartottatok. Remélem, hogy a jövőben is számíthatok rátok.

Arrivederci RAGAZZI! 🤩

Updated: Feb 21

A mai adásban a Groovehouse énekesnőjét, Judyt vittem el egy fotózásra. Nem most találkoztam vele első alkalommal, először Olazországban keresztezték egymást útjaink. Következő találkozásunkon pedig, már az Ének Iskolája színpadján roptuk közösen a táncot.

Az előbb említettek egyértelművé tették azt, hogy semmiképp sem hagyhatom ki Judyt, a YouTube sorozatomból - az univerzum egyértelműen jelezte a szándékát -, így meghívtam egy interjúra.

Az interjú és a fotózás a budapesti Bálnában található, Esco Bar & Café-ban készült.

Szinte alig tudtok abbahagyni a beszélgetést, több mint fél órát beszélgettünk, de szerencsére sikerült lerövidíteni a traccspartinkat, a videó kedvéért.

Sok téma került szóba, többek között szó volt a családról, a munka és a magánélet össze egyeztetéséről és váltottunk néhány szót a 22 éve történt autó balesetről is.

Nem is szeretnék többet elárulni, itt alul megtalálhatjátok a videót.

Ezúton is meg szeretném köszönni Judynak az együttműködést. Nagy öröm volt számomra, hogy újból találkozhattam a Groovehouse énekesnőjével.

Fantasztikusat beszélgettünk és természetesen nagyon jókat nevettünk - kiváló humora van Judynak.

Egy élmény volt elkészíteni ezt az interjút. Köszönöm Judy, hogy elfogadtad a felkérésemet az #ElviszlekEgyFotozasra című sorozatomba.

A fotózás képeit megtudjátok nézni az alábbi linken: https://www.luigidere.com/judy

Arrivederci RAGAZZI! 🤩

Másnap jól bekajáltunk és elindultunk Topkapi palota felé - Isztambulban található, 1465 és 1853 között az Oszmán Birodalomadminisztratív központja volt. Építésére II. Mehmed szultán (a Hódító) adott utasítást 1459-ben és 1465-ben fejezték be. Útközben beugrottunk a Nagy Bazárba, ahol anya vett magának egy „I love Istanbul” kulcstartót, mivel sehol máshol nem árultak ilyet, csakis ott, mmm....!

Végül sikerült felmásznunk a meredek dombokon a palota bejáratához, és bejártuk a nagy palota komplexumát a heremmel együtt.

A 2 órás palotázgatás után eldöntöttük, hogy elhagyjuk szeretett Európánkat és átutazunk a közeli

Ázsiába, hajón – Ádjő #Európa!Egy fél órás hajókázás után felszálltunk az #Ázsiai villamosra és körbejártuk Isztambul Kadiköy nevű részét.

A gyors villamos út után, átváltottunk újból a lábmeghajtásra és néhány utca után beültünk egy tipkus török a kávézóba, ahol megkóstoltam a híres zaccos, török kávét.Be kell. Vallanom, hogy 4 kockacukorral nem is volt rossz, igazán ízletes volt.Ezután lesétáltunk a kikötőhöz, lőttünk néhány képet Európával a háttérben és felszálltunk az Európába tartó hajóra.

Útközben elhatároztuk, hogy az utlsó Isztambuli esténken elmegyünk a #főtérre és megnézzük a gyönyörű újévi díszeket a Taksim főtéren.

Az utolsó napunk sajnos esős volt, szinte végig zuhogott, így csurom víz volt a ruhánk, mire haza értünk.

A napot a #Dolmabahce palotánál - a Boszporusz nyugati, európai oldalán fekszik Beyoğlutól északra. Az Oszmán Birodalomadminisztratív központjaként működött 1856 és 1923 között. I. Abdul-Medzsid szultán építtette, 1856-ban készült el. Az ékes palota annak tudatában még fényűzőbb, hogy építésekor az Oszmán Birodalom már erősen hanyatlott. – kezdtük. Igazán pompás látvány volt végig járni a palota udvarát, illetve az egyes szárnyait. Tényleg felemelő érzés volt.

Ezt követően libegőztünk egyet a #Macka Demokrasi parkban és két fotókiállítást is megnéztünk, szintén a város főterén, a Taksim főtéren.

A nagy esőzés miatt úgy döntöttünk, hogy elhagyjuk a városközpontot és lemegyünk valamelyik környező, nagy bevásárlóközpontba. Egy-két perces google-izás után rábukkantam az Istinye Park nevű bevásárlóközpontra.

Érdekességként megemlíteném még azt, hogy menetrend szerint közlekedő buszra BÁRMIKOR fel lehet szálnni, mivel folyamatosan ynitva van az első ajataja a járműnek!

Hatalmas volt, rengeteg üzlettel és étteremmel. Tényleg lenyűgöző látvány volt látni egy ilyen mesés üzletkomplexumot, egy ilyen hatalmas városban, mint Isztambul.Estére elmentünk a hotelbe, kicsekkoltunk, elmentünk a főtérre, felszálltunk a reptéri buszra, becsekkoltunk a reptéri #YOTEL szállásunkba. Ezt követően elmentünk a boarding pass-unkért, amiért egy Tashkentbe tartó járat sorába kellet beállnunk. A sorban állók végig ezt kérdezték tőlünk: „Tashkent?”. Egy idő után meguntam a magyarázkodást, mivel angolul nem tudta, így annyit mondtam csak, hogy: „Budapest”, ők meg csak néztek.Másnap felkeltünk, megreggeliztünk, átmentünk a biztonsági ellenőrzésen és bejártukk a reptér egy kis részét.

Pár óra múlva felszálltunk a gépre és elindultunk Budapestre.Az út végére még egy török családdal is sikerült összebarátkozni, akik még a számukat is megadták és közölték velünk, ha újból Isztambulba mennénk, akkor menjünk el nyugodtan hozzájuk, az éttermükbe és a ruha boltjukba.

Az útlevél ellenőrzés után elmentünk a #Keleti Pályaudvarhoz, felszálltunk a pécsi IC-re és 3 óra után megérkeztünk Pécsre.

Összegezve az 5 napos isztambuli utunkat, azt tudom mondani, hogy kellemesen csalódtam a városban. Hatalmas élmény volt és bárkinek szívesen ajánlom, mint jövőbeni úti cél.

Érdeksség volt az is, hogy a legtöbb hotelben volt karácsonyfa annak ellenére, hogy egy muszlim országban jártunk. ;)

Hatalmas öröm volt számomra azt látni, hogy több nemzetiségű és kultúrájú, vallású ember, milyen jól megtud élni egymás mellet.

Legyen veletek szeretet, csend és békesség! PEACE! #DERE #DiversityEqualsRealEquality

Természetesen vlog videó is készült az útról, amit itt tudtok megnézni:

Várlak benneteket az út következő blogbejegyzésében, addig is, fotózzatok, tanuljatok nyelveket és utazzatok bátran. A blogra itt alul tudtok feliratkozni!