• De Re Luigi

MUSZLIM KARÁCSONY ISZTAMBULBAN? - "Ádiő Magyarország, üdv Törökország!" - #1

Updated: Jan 3

Nehéz szóhoz jutni, 5 nap Isztambul után. Komolyan nem tudom, hol kéne elkezdeni. Mindegy, kezdük a klasszikus módon, az ELEJÉNÉL.

Tehát, a 7:24-es IC-vel indultunk a #Budapest Keleti pályaudvarba, ahonnan nekivágtunk a nagy budapesti karácsonyi túránknak.

Természetesen előtte kihasználtuk a keleti pályaudvar által adott csomagmegőrző szolgáltatást, ahol egy furcsa, kissé zavart és otthontalannak tűnő alak kijelentette, hogy: „Én vagyok itt a tulaj és ha Ön így beszél velem, akkor eltávolítom a csomagját az értékmergőrzőből!”. Az elhangzott mondat után elviharoztam anyával a metróhoz és nekiindultunk a túránknak.

Először a WestEnd-ben megebédeltünk, végig nézünk egy mozifilmet a cinemában – Jumanji II – és megvizsgáltuk a boltok külsejét, a kirakatokkal együtt. Kellemes délutáni plázázásunk után, kikullogtunk az utcára, lementünk az aluljáróba és felszálltunk az M3-mas földalattire, amivel eljutottunk a #Deák Ferenc térre.

Itt vettek kezdetét karácsonyi túránk első állomása. Nekivágtunk a Fashion Streetnek, közben megcsodáltuk a kirakodókat és a fehér, vakító díszeket.

Második állomásunkon szemügyre vettük a #Vörösmarty Tér pompáját a hatalmas adventi koszorújával.

Harmadik állomásunkon megnéztük a Szent István bazilika fény showját és ezután felszálltunk a Duna part villamosra, ami elvitt bennünket az ország házához, ahol megcsodálhattuk a nemzeti karácsonyfánkat.

Természetesen, mindezt zuhogó esőben és didergő hidegben kellet megcsinálnunk...

Végül megkajáltunk a Deák téren és kihasználva a 100E járat meglétét, kiutaztunk a Budapest Nemzetközi Repülőtérre és meghúzódtunk szeretett reptéri ibis Styles hotelünkben, ahol egy gyors meleg tea után be is takartam magam a meleg paplannal és kidőltem egy jó pár órára.

Másnap reggel, megreggeliztünk, becsekkoltunk a repülő útra és végül sikeres útlevél ellenőrzés és több órás várakozás után felszálltunk a #Turkish Airlines Budapest-#Isztambul járatára, amit szerencsénkre egy új Boeing 737-900-al kellett túlvészelnünk.

A kb. 2 és fél órás repülő út után végig cikáztunk az új Istanbul Airporton – tényleg gyönyörű volt – és a „kedves” busz sofőrünkkel – Havaist busz társaság, mindenkinek csak ajánlani tudom, olcsó és jó. ;) – bejutottunk a város szívébe, a Taksim főtérre.

Pénzügyi okokból, úgy döntöttünk, hogy váltunk némi lírát és a metró, illetve saját lábmeghajtásunk segítségével elmentünk az MGallery Galata Istanbulba, vagyis a hotelünkbe, az elkövetkezendő napokra.

A személyzet, továbbá az összes török vendéglátó kedvessége egyszerűen kifogásolhatatlan volt. Mosoly, precizitás és sok más egyéb jelzőt sorolhatnék itt még fel, ami a kedvességhez kapcsolható. Bevallom, jobban éreztem magam itt, mint Magyarországon – de általában egy külföldi úton, mindig ezt szoktam érezni.

A szálloda felszereltsége, ezzel együtt a szoba komfortja pompázatos és üde friss volt. Nem volt hiány semmiből, természetesen ez a város több lokáljáról, étterméről és boltjáról is elmondható – 100%-os, személyes és tapasztalati garancia. ;D

A szoba és a szálloda épületének alapos átkutatása után, kimentünk az Isztambuli éjszakába és felfedeztük a város esti varázsát.

Mindenhol volt valaki, ha nem ember, akkor kutya vagy macska. Rengeteg kóbor cicus és kutyus járkál Isztambul utcáin, de szerencsére az állam segíti őket. Ez látszott pl. azon is, hogy a legtöbb állat fülében egy csipp volt elhelyezve, jól látható helyen. Továbbá, a város szegleteiben mindig volt egy vödör víz vagy állateledel.

A laktató borjú kebapunk után, elindultunk a csodálaros esti fényekben pompázó Galata torony felé és egy 15 perces sorban állás után, fel is jutottunk a torony kilátóteraszára.

Hihetetlen kilátásban volt részünk. Isztambul városa az esti fényekben tündöklött, páratlan szépség volt. Be kell vallanom, hogy ilyen csodában soha nem volt még részem. Kb. Olyan este 8 óra lehetett, amikor egyszer csak megszólalt az #Imám dallama.

Több tucatnyi Imám egyszerre hívta a vallásos követőket az esti #imára. Egyszerűen varázslatos volt a látvány és az isztanbuli „muzsika” együtt, mint egy mese. az 1001 éjszaka meséiből.

Természetesen vlog videó is készült az útról, amit itt tudtok megnézni:

Legyen veletek szeretet, csend és békesség! PEACE! #DERE #DiversityEqualsRealEquality

Várlak benneteket az út következő blogbejegyzésében, addig is, fotózzatok, tanuljatok nyelveket és utazzatok bátran. A blogra itt alul tudtok feliratkozni!