• De Re Luigi

MUSZLIM KARÁCSONY ISZTAMBULBAN? - "5 perc alatt Ázsiában!" - #2

A második nap, tulajdonképpen egy szivárványreggelivel kezdődött. Fügétől, méztől és felvágottaktól kezdve minden volt. Még a híres turkish delight-ot is sikerült megkóstolni, vagyis a #LOKUMOT.

A nagy lakoma után elindultunk egy új túrának, hogy felfedezzük Isztambul dél-európai részét. Az első állomásunk a fűszer piac volt, ahol rengeteg ínyencséggel találkoztunk, illetve egy török férfivel, aki tökéletesen beszélt magyarul és régebben #PÉCSI KESZTYŰKET SZÁLLÍTOTT TÖRÖKORSZÁGBA! Nem durva, szerintem egy kicsti megdöbbentő és igazán felvidító érzés ilyet hallani, főleg pécsiként.

Ellátogattunk az ÚJ Mecsetbe is, ahol anya először húzta fel a fejkendőjét. Eleinte nem volt kedved felhúzni, de végül hamar megbarátkozott vele. JMezitláb mehettünk csak be a templomba, de a zokni az maradhatott.

Ezt követően elindultunk a Nagy #Bazár felé a szük sikátorokon és keskeny utcákon keresztül. Rengeteg boltos és üzletárus volt, aki próbált minket becsalogatni a boltjába, szerencsére sikertelenűl. Ha mindenhová bementünk volna, akkor a nap végére egy fillérünk se maradt volna. Épségben megérkeztünk a nagy bazárba, ahol szintén rengeteg portéka várt bennünket. Parfümök, táskák, szőnyegek, cipők, lámpák, tányérok - rengeteg márka hamisítvány is volt - és még sok más egyéb csillog-villogó tárgy, amit legszívesebben azonnal megvettem volna.

A labirintus átjárása után, megtaláltuk. A kijáratot és a T1- es villamos vonalával elmentünk a Sultanahmet térre, ahol meglátogattuk a csodálatos Kék Mecsetet - Isztambul egyik központi mecsete, mely a város Sultanahmet negyedében található, az Hagia Szophiávalszemben. Népszerű nevét azokról a kék csempékről kapta, melyek belső falait borítják. A dzsámit 1609 és 1616 között építették I. Ahmed oszmán szultánutasítására - és a Hagia Sophia templomot - bizánci építésű hajdani ortodox bazilika Isztambulban, #Törökországban. Később mecsetként használták, ma múzeumként látogatható.

A nagy sorban állások után megebédeltünk és még egy gyors fotóra is beugrottunk, ahol tipikus török népviseletbe öltözhettünk.

Ezután ellátogattunk a Tom Hanks és Felicity Jones Inferno című filmjének forgatási helyszínére, vagyis a #Bazilika Ciszternába - az egyik legnagyobb a több száz hajdani víztározó közül, melyek ma is ott fekszenek Isztambul alatt. Ez a ciszterna a Hagia Szophiaközvetlen szomszédságában, a belváros közepén található. A víztározót I. Justinianus bizánci császár építtette 532-ben.

Délután elmentünk még a Bosphorus partjára, ezután visszamentünk #Galatába, ahol elnyaltam egy tipikus török fagyit és végül elmentünk az 5 csillagos szállodánkba, ahol nekivágtunk az esti készülődésnek a karácsonyi bulihajóra.

19.15-kor, a megbeszéltek szerint, eljött értünk a kisbusz és elvitt minket a hajókikötőbe, ahol felszálltunk az #Orient Bosphorus fedélzetére.

Egy 3 és fél órás hajó út várt ránk a #Bosphorus-on, kisebb nagyobb látnivalókkla, mint pl. a #Dolmabahce palota vagy a Bosphorus híd. Az asztalnál nem csak mi ültünk – any és én – hanem két másik páros is. Az egyik baráti páros egy angolai férfiből és egy örmény nőből állt, a másik páros két indonéz fiatal lány volt.Nagyon jót mulattunk velük az este folyamán, kiváló és nyitott társaság voltak. Még telefonszámot is cseréltünk, hogy kapcsolatban tudjunk maradni.

A kaja finom volt, de nem volt a legjobb. Finomabb is lehetett volna, de 35 euróért megérte.A hangulat és a fedélzeti műsor pedig káprázatos volt! Az összes táncos kiválóan lépett fel. Profi és lehengerlő produkciókat néztünk végig az este folyamán.

A házigazda hatalmas arc volt, a végén megköszöntük neki ezt a csodás estét.A eseménydús a hajóút után vissza vittek bennünket a hotelhez és bebújtunk a paplanok alá.

Természetesen vlog videó is készült az útról, amit itt tudtok megnézni:

Legyen veletek szeretet, csend és békesség! PEACE! #DERE #DiversityEqualsRealEquality

Várlak benneteket az út következő blogbejegyzésében, addig is, fotózzatok, tanuljatok nyelveket és utazzatok bátran. A blogra itt alul tudtok feliratkozni!